Vliegen in het buitenland

Na je theorie is het tijd om voor circa 20 weken naar het buitenland af te reizen. De bestemming is op dit moment (oktober 2017) nog onduidelijk. Wij zijn namelijk op zoek naar een nieuw buitenlands trainingscentrum. Voorheen was de bestemming Phoenix, Arizona. Deze gebruiken wij op dit moment nog als voorbeeld voor dit traject van de opleiding. 

VFR-traject en IFR-traject

Op het trainingscentrum LAT USA volg je het zogenoemde Visual Flight Rules (VFR)-traject, wat zoveel betekent als vliegen "op zicht." In deze fase vlieg je een kleine 90 uur op een eenmotorig vliegtuig (type Beechcraft Bonanza F33). Na 24 uur is het tijd voor een bijzondere gebeurtenis die je nooit meer vergeet: je "first solo", je staat er alleen voor! Geen instructeur meer naast je! Nadat je geland bent volgen een aantal traditionele rituelen, wat die inhouden merk je vanzelf! Je sluit het hele traject af met een CPL-test. Een positief resultaat behaald? Gefeliciteerd, je mag de titel commercieel piloot dragen en krijgt jij je ‘wing’ opgespeld.

Na het VFR-traject volgt het Instrument Flight Rules (IFR)-traject: je vliegt nog eens vijftig uur in de Beechcraft Bonanza F33A. Daarbij gebruik en vertrouw je op je boordinstrumenten.

Upset Recovery Training

De Professional Pilot Upset Recovery-Training (PPURT) is een essentieel onderdeel van je pilotenopleiding bij KLM Flight Academy. Het is een van de leukste en spannendste onderdelen van het eenmotorig vliegtraject. Je leert hoe je vliegtuig in ongebruikelijke en ongewenste posities kan terechtkomen en hoe je dat corrigeert. We maken gebruik van een aerobatics-vliegtuig, type GROB G-120A.

 

Op de hoogte blijven? Facebook KLM Flight Academy Twitter KLM Flight Academy Instagram KLM Flight Academy LinkedIn KLM Flight Academy